Trans-Imex-Logo-Beeldmerk-v01

“Personeel wat zich thuis en gezien voelt, zit lekkerder in z’n vel. En dat werkt positief door in het hele bedrijf.”

In gesprek met Paul & Luc Versantvoort.
Ruim twintig jaar geleden (1999) begon René Versantvoort samen met zijn vrouw Carla het bedrijf Trans-Imex. Met zijn tweeën vanuit huis. Carla deed alle administratie en René zat op de vrachtwagen. Nog geen jaar later ging Jumbo in Veghel uitbreiden en werd de samenwerking met Trans-Imex een feit. Vervolgens deed Trans-Imex enkele overnames en het klantenbestand werd uitgebreid. Zo groeide het bedrijf verder.

Inmiddels is het bedrijf uitgegroeid tot een succesvolle onderneming. Gespecialiseerd in transport en logistiek voor de foodsector. Trans-Imex rijdt voor grote namen als: Daelmans, Vespo en Sligro. Een echt familiebedrijf waar zonen Paul en Luc hun handen uit de mouwen steken én het uiteindelijk volledig van vader René gaan overnemen.

De broers samen aan het roer
Dat Paul en Luc momenteel samen het bedrijf aansturen was niet per se gesneden koek. Bij Paul was de liefde voor vrachtwagens en transport er al heel vroeg. Maar voor Luc was het geen jongensdroom. En toch vormen ze samen nu een betrokken en bevlogen team. Luc vertelt: “In 2012 kochten we grond en bouwden we het pand, waar we nu gevestigd zijn. We gingen onze diensten uitbreiden en wilden ook voortaan een vaste plek. Eén thuisbasis voor het kantoor en de vrachtwagens. We bouwden toen ook ons warehouse. Dát warehouse, dat was de reden waarom ik ook bij Trans-Imex kwam werken. De groei die we doormaakten in warehousing activiteiten, sprak mij enorm aan. Dat is sindsdien dus eigenlijk mijn ding.” Paul haakt hierop in “Samen kunnen we beide disciplines goed bekleden. Aan het begin van de week verzorg ik mede de transportplanning. En verder ben ik vooral veel bezig met klantcontact, personeelsbeleid en innovaties.”

Goed werkgeverschap
Bij Trans-Imex hebben ze het al lang in de gaten; personeel wat zich thuis en gezien voelt, zit lekkerder in z’n vel. En dat werkt positief door in het hele bedrijf. Daarom zetten ze bij Trans-Imex in op goed werkgeverschap. Luc: “Onze insteek is altijd om er samen voor te gaan. Dat mensen jarenlang bij ons blijven werken, langdurig samenwerken. Precies daarom bieden wij maatwerk aan. Ook in het werk dat je gaat doen. Zo bieden we flexibiliteit in welke dagen en welke tijden je werkt. Ons personeel heeft ook keuze in welke werkzaamheden het beste bij ze past. Ze kunnen natuurlijk de opleiding volgen voor het halen van een CE-rijbewijs én er is keus of je fulltime of parttime wilt werken.”

Informeel, persoonlijk en hecht
“En we zetten in op de persoonlijke kant” vult Paul aan. “We hebben een erg platte structuur. Wijzelf zijn ook dagelijks gewoon op de werkvloer te vinden. We kennen iedereen bij naam en de lijntjes zijn kort. De werksfeer is goed. We werken hard, dat wel. Maar daarnaast is er een informele sfeer en altijd tijd voor een leuk praatje. En, we hebben ook een eigen personeelsapp! Daarin wordt informele en formelere info met elkaar gedeeld. Er zijn instructies en andere handige tips en weetjes te vinden. Maar ook leuke dingen zoals foto’s en grapjes worden er gedeeld. Ook zetten we er onze events en uitjes in. Want natuurlijk organiseren we ook uitstapjes. Gemiddeld een keer of vier per jaar. Een Kerstborrel met partners en kinderen bijvoorbeeld. En we zijn gaan racen op Zandvoort, dat was erg gaaf! Al met al zetten we volop in op personeel. Dat alles draagt bij aan een gevoel van samenhorigheid en een gezamenlijke trots!

Stabiel, stevig en vernieuwend
Trans-Imex is een stabiel bedrijf wat stevig staat. Het is ervaren en groeit gestaag en gezond. Maar daarnaast zijn ze ook altijd gedreven bezig met groei en vernieuwen. “We kijken altijd verder en blijven stabiel groeien. Qua vierkante meters willen we nog wel uitbreiden om zo maximaal aan te blijven haken op de vraag van de klanten. En in ons warehouse hebben we bijvoorbeeld al een nieuw, slim systeem met barcodescanning. Dat zorgt ervoor dat reachtrucks, vrachtwagens, de pallets en de voorraad met elkaar kunnen communiceren. Met de tijd meegaan, daar houden we van. Er al bij voorbaat op inspelen. Daarom ook dat we qua duurzaamheid vooroplopen. En dat samen met een sterk en goed team, maakt ons trots op wie we zijn en waar we staan.”