Trans-Imex-Logo-Beeldmerk-v01
Marcel Kox, coördinator van de logistieke planning bij Vespo over de samenwerking met Trans-Imex

“Bij Trans-Imex is het is echt ‘what you see is what you get.’”

Home Textiles, dat is waar we bij Vespo druk mee zijn. Denk aan alles wat je in huis gebruikt aan textiel. Handdoeken, dekbedovertrekken, thee- en keukendoeken, dat soort producten. Vespo, uit Eindhoven, is een familiebedrijf dat al ruim 60 jaar bestaat. Begonnen als klein textielwinkeltje en inmiddels uitgegroeid tot leverancier aan nagenoeg alle grote retailers in Nederland.

 We spreken Marcel Kox, coördinator van de logistieke planning. Een afdeling van Vespo die het gehele logistieke proces aanstuurt (zee- en wegtransport en warehousing). “Voor onze klanten ontwikkelen en beheren we complete private label textielcollecties die zij kunnen afroepen wanneer nodig. Wij denken mee in het totale proces van design tot aan levering aan consument. Verder hebben we ook een eigen collectie met verschillende merken waarvan Walra de bekendste is. Deze collectie wordt niet alleen aan retailers maar ook in eigen webshops rechtstreeks aan consumenten aangeboden. Naast deze klant- en eigen collectie zijn we ook specialist op het gebied van spaaracties. De kans is heel groot dat de handdoek waarvoor je hebt gespaard bij een supermarkt, drogist of benzinestation door Vespo is geleverd.”

 

Gegroeid

“De laatste 10 jaar zijn we in Eindhoven uit ons jasje gegroeid, daarom moesten we zo’n acht jaar geleden op zoek naar externe opslag. Alles wat je opslaat moet ook bewegen. Daarom is het dus belangrijk dat je de juiste partners vindt zodat dit geen problemen oplevert. We werken inmiddels samen met diverse partners met elk hun specialisme. Zo hebben we de e-commerce, collectie en klant collectie elk op een of meerdere locaties ondergebracht.

In de zoektocht naar nieuwe partners zijn we een aantal jaar geleden ook bij Trans-Imex uitgekomen. We zijn begonnen met een tijdelijke actie en dat beviel van beide kanten zo goed dat we direct hebben besloten om een langere samenwerking aan te gaan.”

‘De samenwerking is inmiddels flink uitgebreid, we hebben er nu collecties van drie grote retailers liggen.’

Het past goed

Trans-Imex is net als Vespo een familiebedrijf. Marcel: ”Trans-Imex wordt aangestuurd door twee hardwerkende jongens en het is echt ‘what you see is what you get.’ De lijntjes zijn kort en één telefoontje is vaak genoeg. Dat is natuurlijk fijn en makkelijk schakelen. Ook denken ze mee als er schommelingen zijn in voorraden of bij andere uitdagingen die zich voordoen. Een platte organisaties die niet al te groot is, dat past bij ons. En Trans-Imex is zo.

De samenwerking is inmiddels flink uitgebreid, we hebben er nu collecties van drie grote retailers liggen.”

‘Trans-Imex kent veel mogelijkheden. Ook zij willen vooruit en groeien hard. Qua meters maar ook qua toekomstgerichtheid.’

Toekomst

Marcel vervolgt: “Trans-Imex kent veel mogelijkheden. Ook zij willen vooruit en groeien hard. Qua meters maar ook qua toekomstgerichtheid. Denk aan verduurzaming, dat is belangrijk. Voor ons en ook voor onze klanten want die vragen steeds vaker ook om groenere mogelijkheden en certificaten. En daar zijn ze bij Trans-Imex ook voortvarend mee bezig, fijn dus!”

Trans-Imex-Logo-Beeldmerk-v01